Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul sektöründe adeta ihtilal yaratacak Güvenli Ödeme Sistemi’nin yasal olarak mecburî tutulacağı başlangıç tarihini 1 Ekim 2026 olarak yine belirledi.
Daha evvel 1 Temmuz 2026’dan itibaren geçerli olacağı duyurulan bu büyük mecburilik; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile sisteme entegre olacak öbür kurumların teknik altyapı çalışmalarını problemsiz tamamlaması hedefiyle Bakanlık tarafından 3 ay müddetle ertelendi. Bu erteleme kararıyla birlikte, 1 Ekim prestijiyle tapuda geri dönüşü olmayan yesyeni bir yasal süreç başlayacak.
HANGİ DETAY GÖZDEN KAÇARSA TAPU İŞLEMİ İPTAL OLACAK?
Peki, vatandaşların tapu dairesinde şok yaşamasına ve süreçlerinin durdurulmasına yol açacak o büyük kusur ne?
1 Ekim 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının yahut bir kısmının;
Elden nakit olarak taşınması ve verilmesi,
Şahsi banka hesaplarından klasik havale yahut EFT yoluyla satıcıya gönderilmesi büsbütün yasaklanacak.
Bu eski alışkanlıklarla ve klâsik prosedürlerle tapu müdürlüklerine giden vatandaşlar, teknik olarak sistem pürüzüne takılacak. Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılmayan hiçbir alım-satım sürecine tapu memurları tarafından onay verilmeyecek ve süreçler anında iptal edilerek geçersiz sayılacak.
PEKİ, GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NASIL ÇALIŞACAK?
Yeni yasal mecburilik sayesinde yıllardır süregelen “Önce parayı mı göndereyim, yoksa imzayı mı atalım?” gerilimi ve güvensizliği büsbütün tarihe gömülüyor. Sistemin işleyiş mantığı ise şu halde olacak:
Eş Zamanlı Takas: Alıcının sistem onaylı bloke hesaba gönderdiği satış bedeli, tapudaki resmi imzaların atıldığı tam o saniyede otomatik olarak satıcının hesabına geçecek.
Riskler Sıfırlanıyor: Para teminat altındaki ortak havuzda bekletileceği için tarafların dolandırılma, kapkaç, paranın çalınması yahut uydurma para üzere risklerle müsabakası büsbütün engellenecek.
Kayıt Dışılık Bitecek: Tüm ödemeler devlet denetimindeki sistem üzerinden yasal olarak kayıt altına alınacağı için gayrimenkul dalındaki kayıt dışı para trafiğinin de önüne geçilmiş olacak.
Tapu sahiplerinin 1 Ekim 2026 tarihine kadar mağduriyet yaşamamak ismine alım-satım planlarını bu yeni sisteme nazaran yapmaları ve bankaların entegrasyon kurallarına dikkat etmesi gerekiyor.

