Türkiye’de akıllı telefon fiyatlarının yüksek seyretmesi, tüketicilerin yurt dışından aygıt satın alma seçeneğine yönelmesine sebep oluyor lakin yurt dışından getirilen telefonların Türkiye’de kayıt yaptırılmadan kullanılabilmesi makul mühlet ve şartlara bağlı. Çift SIM kart yuvası yahut SIM kart ile e-SIM dayanağı bulunan aygıtlarda kullanım mühleti bir takvim yılı içerisinde toplam 8 aya kadar çıkabiliyor.
Yurt dışında birtakım vergi avantajlarının bulunması ve Tax Free uygulaması kapsamında ödenen KDV’nin iade edilebilmesi de aygıtları Türkiye’ye kıyasla daha uygun fiyatlı hale getirebiliyor.
4 AYLIK KULLANIM SÜRESİ NE ZAMAN BAŞLIYOR?
Yurt dışından getirilen telefonun Türkiye’deki taşınabilir şebekelerde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte kullanım süreci başlıyor. Bu etapta, aygıtın kayıt süreçlerine ait gönderilen bilgilendirme SMS’i de kıymet taşıyor.
İlk SIM kart üzerinden tanımlanan kullanım müddetinin sona ermesinin akabinde, çift SIM yahut e-SIM dayanağı bulunan aygıtlarda öteki SIM seçeneğine geçilerek ikinci kullanım devrinden yararlanılabiliyor. Böylelikle aygıt, bir takvim yılı içerisinde toplam 8 aya kadar kullanılabiliyor.
Örneğin telefon 1 Mayıs 2026 tarihinde kullanılmaya başlanırsa birinci dört aylık periyot 31 Ağustos’ta sona eriyor. Kullanıcının 1 Eylül prestijiyle başka SIM kart yuvasına yahut e-SIM’e geçmesi halinde ikinci dört aylık kullanım dönemi başlıyor ve bu mühlet yıl sonuna kadar devam ediyor.
Takvim yılının değişmesiyle birlikte yeni yılın kullanım müddeti devreye girdiğinden, kullanım başlangıç tarihine bağlı olarak aygıtın toplam kullanım mühleti 16 aya kadar ulaşabiliyor.
KULLANIM SÜRESİ DOLAN TELEFONA NE OLUR?
Belirlenen kullanım mühletinin sona ermesinin akabinde aygıtın Türkiye’de taşınabilir irtibata kapatılması kelam konusu olabiliyor. Bu durumda telefon yurt dışında ikinci el olarak kıymetlendirilebileceği üzere Türkiye’de yedek kesim hedefiyle da satışa çıkarılabiliyor.
Cihazı Türkiye’de kullanmaya devam etmek isteyenlerin ise ilgili kayıt süreçlerini gerçekleştirerek gerekli fiyatı ödemesi gerekiyor.
2026 IMEI KAYIT ÜCRETİ NE KADAR?
Yurt dışından getirilen telefonların Türkiye’de resmi olarak kullanılabilmesi için ödenmesi gereken IMEI kayıt fiyatı, 2026 yılında 54 bin 258 TL olarak uygulanıyor.

